Ստեղծագործություններ
Տաղ վարդավառի
Մեղեդի ծննդյան
Հարության տաղը
Նարեկացու ձեռագիրը
Մատյան ողբերգության
Տաղ վարդավառի
Մեղեդի ծննդյան
Հարության տաղը
Նարեկացու ձեռագիրը
Մատյան ողբերգության
Տաղ վարդավառի

Վարդավառը մեր ամենասիրելի տոներից է։  Հիմքում այն հեթանոսական  է։ Տոնը նվիրված էր Աստղիկ դիցուհուն, կապված էր  պտղաբերության, բերք ու բարիքի, ջրի պաշտամունքի հետ, նշվում էր Նավասարդ ամսին։ Հնում հայերը այդ օրը Աստղիկին վարդեր էին նվիրում, ջուր ցողում իրար վրա։

Ավելի ուշ հայ եկեղեցին Վարդավառը մեկնաբանեց իբրև Քրիստոսի Պայծառակերպության տոն։ Բայց Նարեկացու տաղում տոնի նկարագիրը չկա։ 

Նարեկացին հիացմունքով նկարագրում է բնության գեղեցկությունը: Պայծառ կեսօր է, արևի շողերն ու ծաղիկների ծովը խայտում են, շուշանը ցողվում է «շող շաղով» ու մարգարտով, ծառերը արձակում են վարդագույն ոստեր, դաշտը ալիքվում է հովից...

Ծառերի ու ծաղիկների սոսափը նման է Դավթի տավիղի գեղեցիկ մեղեդուն։ 

Այս տեսարանում ընդգծվում է գոհար վարդը, որ արեգակի վարսերից՝ շողերից, ջերմությունն է ստանում։ Իսկ հետո գալիս է գիշերը, հայտնվում են առկայծող աստղերն ու բոլորվում լուսնի շուրջը։

 

 

Նարեկացին այլաբանորեն ներկայացնում է Քրիստոսի պայծառակերպության աստվածաշնչյան դրվագը։ Վարդը խորհրդանշում է Հիսուսին, որը պայծառություն է ստանում հայր Աստծուց և տարածում այդ լույսը։ Բայց եթե այլաբանական իմաստն անտեսենք, կունենանք բնությանը նվիրված գեղեցիկ երգ։ Ահա ինչու այս ստեղծագործությամբ Նարեկացին համարվում է բնության երգերի սկզբնավորողը հայ պոեզիայում։

Տաղում Նարեկացին կիրառում է բաղաձայնույթ՝ (նույն բաղաձայն հնչյունների կուտակումը) «Շ»  և  «Վ» հնչյունների կուտակումով ստեղծվում է որոշակի տրամադրություն։

Շուշանն էր շաղով լցված

Շող-շաղով ու շար մարգարտով․․․