Ադամանդի խտություն ունեցող ստեղծագործություն․ ապշել կարելի է, թե ինչպես է Իսահակյանին հաջողվել մի քանի տողում այսքան սեղմ, այսքան դիպուկ նկարագրել մեր հնամյա ժողովրդի անցյալը, ներկան ու կանխազգալ ապագան։
Արարատը մեր երկրի ու ժողովրդի հավերժության խորհրդանիշն է։ Հավերժության համար դարը վայրկյանի պես է, այնպես, չէ՞։
Հիմա դիտարկենք մյուս պատկերը․ կայծակը եթե բախվի ադամանդին ի՞նչ կլինի։ Ոչ մի բան․ չէ՞ որ ադամանդը (ալմաստ) ամենակարծր հանքանյութն է, որը նաև թանկարժեք է, բացառիկ, ազնիվ։
Իրենց գոյության ընթացքում արժեքներ չստեղծած «մահախուճապ սերունդները» եկել, անցել են մեր հայրենիքով, առնչվել են մեր մշակութային «լույս գագաթին», հետո անհետացել պատմության թատերաբեմից։
Կանցնենք նաև մենք։ Բայց Իսահակյանը համոզված է, որ կանցնենք որպես անհատ, բայց որպես լուսավոր, բարձր արժեքներ կրող ազգ՝ կմնանք։
Գուցե քո մեջ հարց կառաջանա․ ինչո՞ւ է Իսահակյանը բանաստեղծության վերնագիրը իտալական քաղաքի անուն դրել, չէ՞ր կարող օրինակ՝ «Արարատին» կոչել։ Մանավանդ որ այդ քաղաքը ամբողջությամբ հարթավայրային է, Արարատը հիշեցնող որևէ լեռ չկա։
Մենք կարող ենք պատասխանել, թե Ռավեննա քաղաքում է գրել, դրա համար։ Բայց դա շատ պարզունակ պատասխան կլինի։
Իսահակյանի որդին՝ Վիգենը, մի քիչ բացում է փակագծերը։ Նա պատմում է, որ նախկինում Ռավեննան իր հորդաներով գրավել է բարբարոս Թեոդորիկոս իշխանը և իրեն թագավոր հռչակել։ 6-րդ դարում հայ Ներսես զորավարը ջախջախել է նրան։
Ռավեննայում էր ապրել նաև հանճարեղ բանաստեղծ Դանթե Ալիգիերին։
Վիգեն Իսահակյանը ենթադրում է, որ Ռավեննայի անունով նշելով իր այդ գլուխգործոցը՝ Վարպետը ուզեցել է նշել, որ այդ բարի, գեղեցիկ երկրում ևս, ինչպես իր հայրենիքում, բարբարոս ցեղեր են եկել, ավերել, գնացել, բայց մնացել են բնությունը, մարդու հոգին ու միտքը արտացոլող արժեքները։