Նա ձգտում է բնության գրկում մենակ մնալ, նրա գեղեցկությամբ զմայլվել (բայց զմայլվել բառի կողքին դնում է սուտ բառը․․․Ինչու՞, գուցե հենց այն պատճառով, որ իրականում դա իր ուզածը չէր, ու «ճակատագրի սև գիծը»՝ իր մահաբեր հիվանդությունն էր պատճառը, որ մենություն էր փնտրում)։
Եվ հանկարծ նրան շեղում են․
Բույլ մը նայվածք, փունջ մը ժպիտ՝
Քուրա մը խոսք դյութեց իմ սիրտ:
Վերջ։ Կյանքը վառ գույներով ներխուժում է բանաստեղծի կյանք․․․
Դուրյանը իր սիրտը դյութող աղջկան ամբողջությամբ չի նկարագրում, այլ միայն «զենքերը»՝ մի փունջ նայվածքն ու ժպիտը, հնոցի պես այրող խոսքը․․․
Հետո «զենքերն» ավելանում են․ ավելի մտերիմ շփման հուզմունքն է զգում բանաստեղծը՝ աղջկա խենթացնող շնչառությունը (եդեմ մը շունչ –սիրելիի շնչառությունը զգալը դրախտ չէ, ի՞նչ է), շրջազգեստի շրշյունն ու մազերի բույրը․
Ո՜հ, խուրձ մը վարս, եդեմ մը շունչ՝
Շրջազգեստ մը շրշեց իմ շուրջ:
Երկրորդ վեցյակը մի քիչ հիշեցնում է «Լճակ» բանաստեղծության մտքերը։ Բանաստեղծն ուզում է սրտակցել, մտերմանալ վտակի հետ, որը դառնացնող հուշեր չունի, որովհետև մշտապես հոսում, մաքրվում է, ունի զուլալ սիրտ, որի խորքում արտացոլվում է բանաստեղծի հոգին, ու նաև իր ալիքների մեջ գաղտնիք ունի պահած։
Բայց կրկին հայտնվում է գեղեցիկ կինն ու կանչում դեպի իր աշխարհը։
Եթեր մը տրոփ սրտի լսեցի,
Հծծեց. «Կուզե՞ս սիրտ, ե՛կ ինծի»:
Երրորդ տան մեջ բանաստեղծի զրուցակիցը զեփյուռն է։ Նա փաղաքուշ է, չի խոցում, արբեցնող բույրեր է տարածում ու շոյում երազները, բայց «փունջ մը բոց» աղջիկը հորդորում է թողնել այդ ամենը, ու բանաստեղծի փոթորկված հոգին, բնության բոլոր տարերքներն իր մեջ առած, շտապում է վայելելու սիրո բերկրանքը։
Դու նկատեցի՞ր, թե ինչ հանճարեղ փոքրիկ վրձնահարվածներով է Դուրյանը նկարում իր երազանքների տիրուհուն..․ Չկա ամբողջական նկարագիր, մենք չգիտենք նա բարձրահասա՞կ էր, թե՞ ոչ, սևահե՞ր էր, թե՞ խարտյաշ․․․․Միայն քուրա մը խոսք, եդեմ մը շունչ․․․անսպասելի մակդիրներ և անմոռանալի գեղեցկուհու մեր պատկերացումը պատրաստ է։
Բայց սիրո հեքիաթը միշտ չէ, որ երջանիկ ավարտ ունի ու պիտի ծնվի «Դրժելը», որը սերտորեն կապված է «Սիրել» բանաստեղծության հետ։ Երկուսն էլ ունեն նույն կառուցվածքը, բայց «Դրժել»-ի մեջ հակառակ վիճակն է։ Դրժել նշանակում է դավաճանել, խոստումը չկատարել։
Ես ուզեցի քընար մ՚ըլլալ
Նրա ձեռքին տակ հևացող,
Ներա հոգվույն խորն հիացող
Թեթև պատկեր մ՚ըլլալ շարժյալ,
Մոռնալ զիս, լոկ ըզնե խոկալ՝
Կվառե երազ մ՚որուն մեկ շող։
Բանաստեղծն ուզում է նվիրվել սիրած աղջկան, պաշտել նրան, սիրել նրա սև աչքերի աստղերը, քնար դառնալ նրա «ձեռքի տակ հևալու» համար, ապրել միայն նրանով, ում շողքն անգամ երազներ է վառում (նկատեցի՞ր այս պատկերի գեղեցկությունը)․․․ բայց խոցվում է սիրելիի խոժոռ ու կայծակի նմանվող հայացքից։
Փունջ մը կնճիռ, բույլ մը կայծակ,
Դըժոխք մ՚անեծք խոցեց հոգյակս։
Հնչում են դրժումի ծանր խոսքերը՝ «զիս կը նեղես», «սիրել չես կրնար զիս», «բա՛վ սիրեցի քեզ, մնաս բարյա՜վ»...
Մոխրացած երազներով բանաստեղծը կրկին մտածում է մահվան մասին։
Խորշ մը կար որ զիս չէր ծաղրեր,
Այն՝ լուռ փոսն էր գերեզմանիս․․․